Suriye Adalet Bakanı Mizar el-Veys, işkence sistemine ilişkin sorumluların yargılanacağını, mağdurların haklarının iade edileceğini ve cezasızlığa izin verilmeyeceğini belirtti.
Şam (SANA) – Suriye Adalet Bakanı Mazhar Abdulrahman El-Veys, devrik rejim döneme ait olduğu ifade edilen işkence uygulamalarına ilişkin sorumluların hesap vermesi ve mağdurların haklarının korunması konusunda devletin kararlılığını vurguladı.
El-Veys, işkence mağdurlarına destek için kutlanan Dünya Günü kapsamında sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı açıklamada, söz konusu uygulamalardan sorumlu olanların yargılanacağını, hakikatın ortaya çıkarılacağını ve cezasızlığa izin verilmeyeceğini ifade etti.
El-Veys, işkence mağdurlarını anarak, on binlerce kişinin ya hayatını kaybettiğini ya da önceki döneme ait cezaevlerinde ağır ihlallere maruz kaldığını belirtti.
Adalet Bakanlığı’nın, tüm paydaşlarla iş birliği içinde işkenceyle mücadeleye yönelik kapsamlı ulusal stratejiyi uygulamaya devam edeceğini vurgulayan el-Veys, benzer ihlallerin tekrarının önlenmesi için gerekli tüm tedbirlerin alınacağını kaydetti.
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 1997’de ilan edilen 26 Haziran Dünya İşkence Mağdurlarıyla Dayanışma Günü’nün, işkencenin her türüne karşı uluslararası taahhüdü güçlendirdiği ve insan onurunun korunmasına yönelik çabaları desteklediği hatırlatıldı.
M.M