Suriye Eğitim Bakanlığı, Doğu vilayetlerinde eğitim altyapısını yeniden kurdu; yarım milyondan fazla öğrenci ders başı yaptı, 38 bin eğitim ve idari personel göreve döndü.
Şam (SANA) –Suriye Eğitim Bakanı Muhammed Abdülrahman Türko, Doğu vilayetlerinde eğitim ihtiyacının büyük olduğunu belirtti. Bölge, eski rejim döneminde ihmal edilmiş, öğrenciler ve öğretmenler eğitimden uzak kalmış, altyapı zarar görmüştü.
Bakan Türko, bakanlığın bu yıl başından itibaren Doğu bölgelerinde eğitim sektörünü geliştirmek için yoğun çaba gösterdiğini ve 100 gün içinde 2.236 okulun açıldığını açıkladı. 500 binden fazla öğrenci tekrar eğitimine başladı ve yaklaşık 38 bin eğitim ile idari personel görevlerine döndü. Ayrıca 42 eğitim kompleksi hizmete girdi ve ilgili prosedürleri tamamlayanların maaşları ödenmeye başlandı.

Bakan, çocukların eğitim hakkının sağlanması ve eğitim kayıplarının telafi edilmesi için altyapının rehabilitasyonu ve yaz döneminde destekleyici eğitim programlarının uygulanmasını kapsayan acil müdahale planının hazırlandığını vurguladı.
Eğitim Bakanlığı, 4 Şubat’tan itibaren Rakka, Deyrizor ve Haseke vilayetleri ile Halep’in Deyr Hafir ve Maskane kırsal bölgelerinde sistematik bir yeniden eğitim planını uygulamaya koymuştu.