HALEP (SANA) – Halep Valisi Azzam el-Gharib, imzalanan Halep Uluslararası Havalimanı yatırım sözleşmesinin, Suriye havacılık sektörünün geliştirilmesinde kritik bir adım olduğunu ve hava bağlantılarını güçlendirerek yerel ekonomiyi destekleyeceğini ve yeni istihdam olanakları yaratacağını belirtti.
Gharib, “X” platformundaki paylaşımında, projenin ilk aşamasında mevcut havalimanının pist ve terminal gibi mevcut tesislerinin iyileştirileceğini, ikinci ve üçüncü aşamalarda ise tamamen yeni bir havalimanı inşa edileceğini açıkladı. İkinci aşamada yıllık kapasitenin 6 milyon yolcuya, üçüncü aşamada ise 12 milyon yolcuya ulaşacağı ve gelecekte esnek bir şekilde genişleme planı bulunduğu kaydedildi.
Vali, yeni havalimanının mimari tasarımının Halep’in tarihi ve medeniyetini yansıtacak şekilde planlandığını, bunun ilin kimliğini yansıttığını ve ekonomik kalkınma açısından geniş fırsatlar sunduğunu vurguladı. Ayrıca altyapıyı geliştirmek için tüm acil ve stratejik yolların takip edildiğini belirtti.
Daha önce Şam’daki Halk Sarayı’nda, Cumhurbaşkanı Ahmed El-Şar’ı’nın katılımıyla, Suriye ile Suudi Arabistan arasında havacılık, iletişim, altyapı, su ve gayrimenkul geliştirme sektörlerini kapsayan stratejik sözleşmeler imzalanmıştı. Bu adım, iki ülke arasındaki ilişkilerin yeniden başlamasından bu yana en kapsamlı anlaşma olarak değerlendiriliyor ve ekonomik ve yatırım ortaklığında yeni bir döneme işaret ediyor.
M.M