HALEP (SANA) – Halep Valisi Azzam El-Garib, koşullar ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın, Halep şehrinin halkını birleştiren tek bir yuva olarak kalacağını teyit ederek, SDG örgütünün yerleşim bölgelerini bombalaması sonucu yerinden edilenleri karşılamak için halkının kalbinin, kapılarından önce, açık olduğunu vurguladı.
Halep Valisi, bugün X platformundaki hesabından yaptığı paylaşımda şunları söyledi: “Mevcut koşullar ve özellikle Eşrafiye ile Şeyh Maksud gibi etkilenen bazı mahallelerden yaşanan yerinden edilmeler göz önüne alındığında, kilise, cami ve barınakların sorumlularını, yerinden edilmiş insanlarımızı kabul etmek ve durum istikrara kavuşana kadar onlara geçici barınak sağlamak için kapılarını açmaya çağırıyoruz.”
Vali ayrıca, temel ihtiyaçların karşılanması ve gerekli lojistik desteğin sağlanması için ilgili yetkililer ve blok yetkilileriyle doğrudan koordinasyon kurulması çağrısında bulundu.
Halep valisi, “Etkilenen halkımızın yanında duran her türlü sivil veya dini girişime büyük değer veriyoruz ve acil durum ile yardım ekiplerinin bu merkezlere tam destek sağlamaya, hızlı müdahale etmeye ve insan onurunu korumaya hazır olduğunu teyit ediyoruz.” diyerek, “Halep istikrarlı, güvenli ve emniyetli hale gelene, halkı evlerinde ve sokaklarında güvende olana kadar birlikte, birlik içinde kalacağız.” diye ekledi.
Eşrafiye ve Şeyh Maksud’da büyük bir göç yaşandı ve İç Güvenlik Güçleri, Suriye Arap Ordusu ile Sivil Savunma, yerinden edilmiş insanların güvenliğini sağlamak için çalışmalar yürüttü.
Ordu, El-Avarid ve El-Zuhur Caddesi’nde iki güvenli insani yardım koridorunun saat 15:00’e kadar açık olduğunu duyurarak, Şeyh Maksud ve Eşrafiye’nin, örgütün Halep mahallelerine yönelik büyük tırmanışı ve sivillere karşı gerçekleştirdiği birçok katliam nedeniyle, bu saatten sonra kapalı askeri bölge olacağını; böylece SDG örgütünün halkı hedef almasını önlemeyi ve şehir için tehlikeyi ortadan kaldırmayı amaçladığını açıklamıştı.
Sivillerin çıkışını engelleme girişiminde bulunan SDG örgütü, Şeyh Maksud ve Eşrafiye mahalleleri civarındaki Suriye Arap Ordusu mevzilerini ve ordunun ilan ettiği iki insani yardım koridoruna gitmek isteyen sakinleri kurşun ve top atışlarıyla hedef aldı.