Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin, Körfez ülkeleri, Irak ve İran’ın katılımıyla bölgesel güvenliğin ele alınacağı bir toplantının Bağdat’ta yapılmasına hazır olduklarını açıkladı. Hüseyin, bölge güvenliğinin bölge ülkelerinin sorumluluğunda olduğunu ve savaşın sona erdirilmesinin ortak öncelik taşıdığını söyledi.
Bağdat (SANA) – Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin, Körfez ülkeleri, Irak ve İran’ın katılımıyla bölgesel güvenlik ve çatışmaların sona erdirilmesinin ele alınacağı bir toplantının Bağdat’ta düzenlenmesi çağrısında bulunarak, ülkesinin bu zirveye ev sahipliği yapmaya hazır olduğunu bildirdi.
Irak Haber Ajansı’nın (INA) haberine göre Hüseyin, Bağdat’ta İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi ile düzenlediği ortak basın toplantısında, Körfez ülkeleri, Irak ve İran’ı bir araya getirecek bir toplantının gerçekleştirilmesini önerdi.
Irak’ın söz konusu toplantıya ev sahipliği yapmaya hazır olduğunu belirten Hüseyin, bölgesel güvenliğin bölge halklarının sorumluluğunda olması gerektiğini vurguladı.
Bölgede devam eden savaşın sona erdirilmesinin tüm taraflar için öncelik taşıdığını ifade eden Hüseyin, Irak’ın savaş karşıtı ve gerilimi düşürmeye yönelik bir dış politika izlediğini, ayrıca Washington ile Tahran arasında varılan anlaşma sürecinde önemli rol üstlendiğini söyledi.
Irak Ulusal Güvenlik Bakanlar Konseyi, 8 Haziran’da yaptığı açıklamada, Irak toprakları ve hava sahasının komşu ülkelere yönelik saldırılar için kullanılmasını kesin bir dille reddettiklerini, ulusal egemenliğin korunması, silahın yalnızca devletin kontrolünde bulunması ve güvenlik ile istikrarı tehdit eden unsurların hesap vermesi gerektiğini vurgulamıştı.
Öte yandan, ABD-İsrail ile İran arasında başlayan savaşın ardından bazı Körfez ülkelerinin insansız hava araçları ve füze saldırılarının hedefi olduğu belirtiliyor. Son olarak Bahreyn ve Kuveyt, bugün erken saatlerde füze ve İHA saldırılarına maruz kaldıklarını açıklarken, bölgedeki gerilimin sürdüğü ifade edildi.
M.M