Katar Emiri ile Pakistan Başbakanı arasında gerçekleştirilen telefon görüşmesinde, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptı başta olmak üzere bölgesel gelişmeler ele alındı.
Doha (SANA) – Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamad Al Sani, Çarşamba günü Pakistan Başbakanı Şehbaz Şerif ile yaptığı telefon görüşmesinde, özellikle ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptı olmak üzere bölgesel gelişmeleri ele aldı.
Katar Haber Ajansı’nın (QNA) aktardığına göre Şerif, Katar’ın bölgesel güvenlik, barış ve istikrarı desteklemeye yönelik çabalarını övdü.
Washington ile Tahran arasında arabuluculuk yapan Pakistan ve Katar, iki gün önce yayımladıkları ortak açıklamada, ABD ile İran arasında İsviçre’nin Lucerne kentinde gerçekleştirilen ilk tur görüşmelerin sonunda olumlu ve yapıcı sonuçlar elde edildiğini ve bunun nihai bir anlaşmaya varılmasının önünü açtığını doğruladı.
ABD ve İran, olası bir ABD-İsrail-İran savaşının sonuçlarını önlemek amacıyla İsviçre’de müzakerelere başlamadan önce, aralarındaki çözülmemiş meseleleri ele almak üzere 18 Haziran’da İslamabad’da bir mutabakat zaptı imzalamıştı.
T.K / M.Y