Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan, Körfez İşbirliği Konseyi-ABD Bakanlar Toplantısı kapsamında bir araya gelerek ikili ilişkileri ve bölgedeki son gelişmeleri ele aldı.
Doha (SANA) – Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman bin Casim Al Sani, perşembe günü Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan bin Abdullah Al Suud ile bölgedeki son gelişmeleri görüştü.
Katar Haber Ajansı’nın (QNA) haberine göre görüşme, Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ile ABD arasında düzenlenen ortak dışişleri bakanları toplantısı kapsamında gerçekleştirildi.
Taraflar, iki ülke arasındaki işbirliği ilişkileri ile bunların geliştirilmesine yönelik yolları ele alırken, özellikle Washington ile Tahran arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından bölgede güvenlik ve istikrarı güçlendirmeye yönelik diplomatik çabalar başta olmak üzere son bölgesel gelişmeleri değerlendirdi.
Al Sani, ülkesinin Washington ile Tahran arasında devam eden müzakerelere tam destek verdiğini belirterek, diyalog ve barışçıl yollarla kalıcı çözümlere ulaşılmasının bölgesel güvenliği güçlendireceğini, işbirliği, kalkınma ve refah için yeni fırsatlar oluşturacağını ve bölge halklarının ortak çıkarlarına hizmet edeceğini ifade etti.
Katar Dışişleri Bakanı, 12 Haziran’da Suudi Arabistan, Ürdün ve Türkiye dışişleri bakanlarıyla yaptığı ayrı telefon görüşmelerinde de ABD ile İran arasındaki arabuluculuk çabalarını ele almıştı.
R.H / R.Y