ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Trump yönetiminin İran ile müzakereler için net bir strateji belirlediğini, Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılmasının görüşmelerin başlaması için “temel şart” olduğunu açıkladı.
Washington (SANA) – ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, bugün yaptığı açıklamada, Başkan Donald Trump’ın İran ile yürütülen müzakereler için net bir strateji belirlediğini söyledi. Rubio, Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılmasının görüşmelerin başlaması için yalnızca “temel bir şart” olduğunu ifade etti.
Washington’dan İran’a Hürmüz ve Nükleer Mesaj
“Fox News” tarafından aktarılan ve ABD Senatosu Dış İlişkiler Komitesi’ndeki konuşmasında dile getirilen açıklamalarında Rubio, İran’ın bölgedeki “düşmanca davranışlarını” sonlandırması gerektiğini vurguladı.
Rubio, “İranlıların Hürmüz Boğazı’nın artık açık olduğunu, herhangi bir ücret uygulanmayacağını net bir şekilde ilan etmesi ve Boğaz’da döşenen mayınların temizlenmesine yardımcı olması gerekiyor. Ayrıca hiçbir şekilde gemilere ateş açılmamalı” ifadelerini kullandı.
Bakan Rubio, boğazın açılmasının müzakerelerin ikinci aşamasına geçiş için temel şart olduğunu belirterek, bu aşamada İran’ın uranyum faaliyetleri konusunda çok net müzakerelere uyması ve nükleer programına uzun vadeli kısıtlamaları kabul etmesi gerektiğini söyledi.
Trump: İran ile Görüşmeler Sürüyor
Trump dün yaptığı açıklamada İran ile görüşmelerin sürdüğünü belirterek, Tahran’ın ABD ile yürütülen dolaylı müzakereleri askıya aldığına dair haberleri yalanlamıştı.
Orta Doğu’da 28 Şubat’tan bu yana süren gerilimde, Hürmüz Boğazı’nın fiilen kapalı olduğu ve küresel petrol ile sıvılaştırılmış doğal gaz arzının yaklaşık beşte birinin bu hat üzerinden geçtiği ifade edilirken, Washington’ın da İran limanlarına yönelik yaptırımları sürdürdüğü belirtildi.
R.H / M.Y