Güney Kore makamları, Hürmüz Boğazı’nda demirli bulunan ülke bayraklı bir kargo gemisinde patlama meydana geldiğini, olayda mürettebatın zarar görmediğini duyurdu.
Seul (SANA) – Güney Kore, bugün Hürmüz Boğazı‘nda demirli bulunan kendi bayrağını taşıyan bir kargo gemisinde, niteliği henüz belirlenemeyen bir patlama sonucu hasar oluştuğunu ve yangın çıktığını açıkladı.
“The Korea Herald” gazetesinin Güney Koreli yetkililere dayandırdığı habere göre, patlama, “HMM Namu” adlı gemi Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki Ümmü’l-Kayveyn limanı sınırlarının dışında demirli bulunduğu sırada meydana geldi. Gemide 6’sı Güney Koreli, 18’i yabancı uyruklu olmak üzere toplam 24 mürettebatın bulunduğu belirtildi.
Patlama makine dairesinde meydana geldi
Güney Kore Okyanuslar ve Balıkçılık Bakanlığı, patlamanın geminin makine dairesinin sol tarafında tespit edildiğini bildirdi. Bakanlık, tüm mürettebatın güvende olduğunu teyit ederken, hasarın bir saldırıdan mı yoksa sürüklenen bir deniz mayınından mı kaynaklandığını belirlemek için incelemelerin sürdüğünü kaydetti.
Yetkililer durumu yakından takip ediyor
Güney Kore Dışişleri Bakanlığı, olayın ayrıntılarının konsolosluk kanalları üzerinden doğrulandığını ifade etti. Milli Savunma Bakanlığı ve Sahil Güvenlik birimleri dahil olmak üzere ilgili kurumların bilgilendirildiği ve yetkililerin durumu izlemeye devam ettiği aktarıldı.
Söz konusu olay, bölgedeki istikrarsızlık ve boğazın kapalı olması nedeniyle birçok geminin mahsur kaldığı Hürmüz Boğazı’nda tansiyonun yüksek olduğu bir dönemde gerçekleşti.