Sağlık Bakanlığı ile Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanlığının himayesinde Halep Üniversitesinde başlayan 24. SAMS Konferansı, Suriye’nin içinden ve dışından doktorlar ile araştırmacıları bir araya getirdi.
Halep (SANA) – Suriye Sağlık Bakanlığı ile Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanlığı ve Halep Valiliğinin himayesinde, Suriye-Amerikan Tıp Derneğinin (SAMS) 24. Uluslararası Konferansı 27 Haziran cumartesi günü Halep Üniversitesinde başladı.
Bakanlar, akademisyenler ile Suriye’nin içinden ve dışından çok sayıda doktor ve araştırmacının katıldığı konferansın başlığı, “Sağlık Hizmetlerini Geliştirmek ve Umudu Yeniden İnşa Etmek: Suriye’de Yüksek Kaliteli ve Sürdürülebilir Sağlık Hizmetleri Sunmak İçin İşbirliği Yolları” olarak belirlendi.

Konferansın hedefi yerel tıbbi kapasiteyi güçlendirmek
Konferans, yerel sağlık kadrolarını güçlendirmeyi ve ulusal sağlık sektörünün sürdürülebilirliğini destekleyecek bilimsel ve araştırma ortaklıkları kurmayı hedefliyor.
Konferansın açılışına Sağlık Bakanı Musab El-Ali, Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Mervan El-Halebi’yi temsilen Halep Üniversitesi Rektörü Osame Radun, Ekonomi ve Sanayi Bakanı Nidal El-Şaar’ın yanı sıra Halep Üniversitesi öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Sağlık dönüşümü ve tıp eğitimi ele alınacak
Üç gün sürecek 24. SAMS Uluslararası Konferansı, eğitim hastanelerinde modern tedavi protokollerinin uygulanması ve ortak araştırmaların etkinleştirilmesi yoluyla Suriye’de sağlık dönüşümünün güçlendirilmesi ve tıp eğitiminin geliştirilmesine odaklanıyor. Bu çalışmaların, sağlık sektörünün toparlanması ve sürdürülebilirliğinin güvence altına alınmasına katkı sağlaması hedefleniyor.
N.W.A



