Suriye Bayındırlık ve İskân Bakanı Mustafa Abdurrazzak, Uluslararası Göç Örgütü heyetiyle yeniden imar, erken toparlanma ve yerinden edilenlerin dönüşünü destekleyecek projelerde işbirliğini ele aldı.
Şam (SANA) – Suriye Bayındırlık ve İskân Bakanı Mustafa Abdurrazzak, Uluslararası Göç Örgütü (IOM) heyeti Başkanı Muhammed Abdülazim ile konut, erken toparlanma ve hasar gören bölgelerin yeniden rehabilitasyonu alanlarında işbirliği imkanlarını görüştü.
Bakanlığın Telegram kanalından yapılan açıklamaya göre görüşme, başkent Şam’daki bakanlık binasında gerçekleştirildi. Taraflar, altyapı ve temel hizmetlerin iyileştirilmesi yoluyla yerinden edilmiş kişilerin ve mültecilerin geri dönüşünün desteklenmesi, kentsel projelere teknik ve uzmanlık desteği sağlanması ve ulusal kadroların planlama, uygulama ve yönetim alanlarında eğitilmesi konularını ele aldı.
Görüşmede ayrıca yeniden imar sürecinde ulusal uzmanlıkların daha etkin kullanılması, tamamlanmamış projelerin yeniden canlandırılması ve özel sektörle işbirliğinin güçlendirilerek konut ve kentsel kalkınma alanlarında yatırım ortamının iyileştirilmesi konuları değerlendirildi.
Taraflar, öncelikli projelerin belirlenmesi ve işbirliği için uygulama mekanizmalarının oluşturulması amacıyla teknik toplantıların sürdürülmesi konusunda mutabakata vardı.
Uluslararası Göç Örgütü, 1951 yılında kurulan ve 170’ten fazla üye devleti bulunan, güvenli ve düzenli göçü teşvik eden uluslararası bir kuruluş olarak faaliyet gösteriyor.
Bu görüşme, erken toparlanma programlarını ve hasar gören bölgelerin yeniden rehabilitasyonunu desteklemek amacıyla uluslararası kuruluşlarla işbirliğini güçlendirmeye yönelik hükümet çabaları kapsamında değerlendiriliyor.
Özellikle yaşam koşullarını iyileştirecek konut ve kalkınma projelerine duyulan artan ihtiyaç, yerinden edilenler ve mültecilerin dönüşü için uygun ortamın hazırlanması ve yeniden imar süreci ile sürdürülebilir kalkınmanın desteklenmesi hedefleniyor.
R.H / R.Y