Şam’da gerçekleşen görüşmede, ulaştırma altyapısının geliştirilmesi ve ortak projelerde işbirliğinin artırılması ele alındı.
Şam (SANA) – Suriye Ulaştırma Bakanı Yarub Bedir, Şam’daki Fransız Büyükelçiliği Geçici Maslahatgüzarı Jean-Baptiste Faivre ile ulaştırma sektöründe ortak işbirliğini geliştirme ve altyapının iyileştirilmesine katkı sağlama konularını görüştü.
İşbirliği ve yatırım vurgusu
Bakanlık binasında yapılan görüşmede, Suriye ile Fransa arasında ulaştırma alanındaki işbirliğinin genişletilmesi, altyapının yeniden inşasına katkı sağlamak amacıyla yabancı yatırımların teşvik edilmesi ve ortak projelerin geliştirilmesine yönelik mekanizmalar ele alındı.

Bakan Bedir, özellikle yeniden yapılanma sürecinde ulaştırma sektörünü desteklemek için uluslararası ortaklıkların güçlendirilmesinin önemine dikkat çekti.
Demiryolları, karayolları ve köprülerde işbirliği ve yatırım fırsatlarına işaret eden Bedir, bakanlığın geleceğe yönelik projelerini de paylaştı.
Ekonomik kalkınma için altyapı
Ulaştırma altyapısının geliştirilmesinin ekonomik kalkınmanın temel unsurlarından biri olduğunu belirten Bedir, hayati projelerin hayata geçirilmesi ve rehabilitasyon çalışmalarının hızlandırılması için yabancı yatırımın önemini vurguladı.

Fransız Maslahatgüzarı Faivre ise bu görüşmenin, iki ülke arasında ekonomik işbirliğini güçlendirmeyi amaçlayan bir kaç hazırlık toplantısının parçası olduğunu ifade etti. Faivre, ulaştırma sektöründe karşılıklı çıkarlara hizmet edecek potansiyel işbirliği alanlarının araştırıldığını belirtti.

Önceki temaslar
Bu görüşme, Suriye ile Fransa arasında ulaştırma sektörü ve altyapının geliştirilmesine yönelik işbirliğini artırma çabaları kapsamında gerçekleştirildi.
Bakanlık, geçen Eylül ayında Bakan Pfeiffer başkanlığındaki Fransız heyeti ve Suriye Gelecek Konseyi temsilcilerinin katılımıyla, Suriye ile Avrupa ülkeleri arasında ulaştırma projelerinde işbirliği alanlarının geliştirilmesine yönelik görüşmeler yapmıştı.
T.K / R.M