ŞAM (SANA) – Suriye Enformasyon Bakanı Hamza El-Mustafa, Suriye Devrimi’nin karmaşıklığı, zorlu seyri ve Suriyelilerin soykırımcı devrik rejim ile müttefiklerine karşı mücadelesinde ortaya koyduğu büyük fedakârlıklara dikkat çekti.
Bakan El-Mustafa, Çarşamba günü (X) platformunda Devrimin yıldönümü vesilesiyle yaptığı paylaşımda, Suriye Devrimi’nin karmaşıklığı, zorlu seyri ve Suriyelilerin soykırımcı devrik rejim ile müttefiklerine karşı mücadelesinde ortaya koyduğu büyük fedakârlıklar çerçevesinde, devrimin ‘imkânsız’, ‘yetim’, ‘açığa çıkaran’ ve ‘terk edilmişlerin devrimi’ gibi çeşitli adlarla anıldığını belirtti.
El-Mustafa, “Bu tanımlamaların her birinin kendine özgü gerekçeleri bulunmaktadır. Ancak 18 Mart’ta Dera’da öncüleri tarafından benimsenen ‘Onur Devrimi’ adı, Suriye halkının eşit hak ve sorumluluklara dayalı bir vatandaşlık devleti kurma mücadelesinin anlamını en iyi yansıtan ifade olmayı sürdürmektedir” ifadelerini kullandı.
Bugün, 18 Mart’ta Suriyeliler, özgürlük ve onlarca yıl süren adaletsizlik ile zulme son verilmesi talebiyle devrik rejime karşı başlatılan Suriye Devrimi’nin 15. yıl dönümünü anıyor. Bu süreç, 8 Aralık 2024’te “Kurtuluş Günü” ile sonuçlanmıştı.
T.K