HASEKE (SANA) – Haseke Valiliği İç Güvenlik Komutanı Tuğgeneral Marvan Al-Ali ile İçişleri Bakanlığı Sözcüsü Nureddin El-Baba, bugün Salı günü Kuzey Haseke kırsalındaki Kamışlı kentinde, SDG’ye ait güvenlik birimlerinin teslim alınması ve İç Güvenlik güçlerinin şehirde konuşlanması öncesinde incelemelerde bulundu.
El-Baba yaptığı açıklamada, İçişleri Bakanlığı’nın Kamışlı’daki güvenlik binalarını SDG’den teslim almaya başladığını ve bunun, şehirde güvenliğin sağlanması amacıyla yürütüldüğünü belirtti. Bu adımın, 18 Ocak’ta Suriye Hükûmeti ile Suriye Demokratik Güçleri arasında imzalanan anlaşmanın uygulanması kapsamında gerçekleştiğini vurguladı.
El-Baba, teslim sürecinde gözlemlediği atmosferin tüm taraflar açısından olumlu olduğunu ifade ederek, Suriye halkının böyle bir ortamı hak ettiğini ve yaşanan gelişmelerin, ülkenin tüm kesimleri için bir zafer ve nefret ile ayrımcılıktan uzak yeni bir sayfanın başlangıcı olduğunu söyledi.
Sözcü, Suriye’nin Arap, Kürt ve diğer tüm halklarının ortak çabasıyla inşa edildiğini vurgulayarak, anlaşmanın kalan maddelerinin belirlenen süre içinde uygulanmasının tüm Suriyeliler için hayırlı sonuçlar doğurmasını umut etti.
El-Baba, Haseke’nin artık daha fazla kan veya çatışmaya ihtiyaç duymadığını, fakat tüm Suriye gibi kalkınmaya büyük ölçüde ihtiyacı olduğunu belirterek, devlet kurumlarının anlaşma çerçevesinde geri dönmesinin Haseke’yi ekonomi ve imar açısından Suriye’nin yeni kalbi haline getireceğini kaydetti.
Daha önce, İçişleri Bakanlığı’na bağlı birimler, Suriye Hükûmeti ile SDG arasında geçen Cuma günü ilan edilen kapsamlı anlaşma doğrultusunda, Haseke ve Kamışlı şehir merkezlerine giriş yapmıştı. Anlaşma, kapsamlı bir ateşkes öngörmekte ve taraflar arasında askeri ve idari güçlerin kademeli entegrasyonunu, güvenlik güçlerinin şehir merkezlerine girişini ve devletin tüm sivil ve resmi kurumları ile sınır kapılarını devralmasını kapsamaktadır.