HALEP (SANA) – Suriye’nin kuzeyindeki Halep kentinde, iki yerleşim bölgesinde güvenliğin sağlanması ve normal hayatın yeniden başlatılması amacıyla yürütülen çalışmaların devam ettiği bildirildi.
Halep Valisi Azzam El-Garib, kentin kuzeyinde bulunan Şeyh Maksud ve Eşrefiye mahallelerine, güvenlik gerekçeleriyle şu aşamada bireysel olarak gidilmemesi gerektiğini belirterek, vatandaşları yetkili kurumların talimatlarına uymaya çağırdı.
Vali El-Garib, söz konusu mahallelere girişlerin yalnızca Halep Müdahale Komitesi ile önceden koordinasyon sağlanması halinde mümkün olacağını vurguladı. Alınan tedbirlerin, sivillerin güvenliğini korumayı ve mahallelere güvenli bir dönüşü sağlamayı hedeflediğini ifade etti.
El-Garib, resmi Telegram hesabından yaptığı açıklamada, ilgili kurumların sahadaki çalışmalarını günün her saatinde sürdürdüğünü, güvenliğin tesis edilmesi ve normal yaşamın yeniden başlatılması için gerekli düzenlemelerin devam ettiğini kaydetti.
Ayrıca, Suriye Arap Ordusu tarafından belirlenen bazı bölgelerde uygulanan sokağa çıkma yasağının, yeni bir duyuruya kadar geçerli olduğu bildirildi.
Öte yandan, Suriye Arap Ordusu Harekat Komutanlığı, Şeyh Maksud Mahallesi’nin tamamen kontrol altına alındığını açıklayarak, mahalle sakinlerine güvenlik gerekçesiyle evlerinde kalmaları çağrısında bulundu. Açıklamada, bölgede SDG ve PKK unsurlarının saklandığına dair tespitler bulunduğu belirtildi.
Yetkililer, son dönemde bu iki mahallenin, Suriye Arap Ordusu ve İç Güvenlik Güçleri ile çevredeki alanlara yönelik saldırılar için kullanıldığını, sivillerin korunması amacıyla alınan önlemler kapsamında bölgelerin geçici olarak askeri alan ilan edildiğini aktardı.
Aynı çerçevede hükümetin, sivillerin zarar görmesini önlemek için, örgütlerin engelleme girişimlerine rağmen, güvenli iki insani koridor üzerinden tahliye çalışmalarını yürüttüğü ifade edildi.