Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, Tahran ile Washington arasında İsviçre’de yürütülen teknik müzakerelerin kalıcı istikrar getireceğine inandığını belirterek barış çabalarına destek veren Türkiye, Katar, Suudi Arabistan ve Mısır’a teşekkür etti.
İslamabad (SANA) – Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, Washington ile Tahran arasında imzalanan “İslamabad Mutabakat Zaptı”nın, bölgede kalıcı barış, kalkınma ve refah için geniş ufuklar açacak kapsamlı bir anlaşmaya dönüşmesini ümit ettiğini ifade etti.
Pakistan Resmi Haber Ajansı’nın (APP) aktardığına göre Şerif, Pakistan’ın başkentinde, Başbakanlık Resmi Konutu’nda heyetler arasında gerçekleştirilen genişletilmiş görüşmelerin ardından, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile ortak basın toplantısı düzenledi.
İran ile Amerika Birleşik Devletleri arasındaki savaşın sona ermesinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Şerif, Pakistan’ın barış sürecinin başarıya ulaşması için arabuluculuk çerçevesinde samimi çabalar sarf ettiğini vurguladı.
Pakistan Başbakanı Şerif, Tahran ile Washington ve arabulucular arasında yakın zamanda İsviçre’de yürütülen teknik müzakerelerin önemine dikkati çekerek, bu görüşmelerin kalıcı istikrara öncülük edeceğine olan güvenini belirtti.
Şerif ayrıca, barış çabalarının başarıya ulaşması için bölge ülkelerinin, özellikle de Katar, Suudi Arabistan, Türkiye ve Mısır’ın sağladığı desteği takdirle karşıladığını ifade etti.
Pakistan ve Katar 22 Haziran’da yayımladıkları ortak bildiride, İsviçre’nin Lucerne kentinde ABD ile İran arasındaki ilk tur görüşmelerinin sonunda, nihai bir anlaşmaya varılmasının önünü açacak olumlu ve yapıcı sonuçlar elde edildiğini teyit etmişti.
Ö.E / İ.K