Güney Kore hükümeti, ABD ile İran arasında varılan anlaşmanın ardından iki Güney Kore gemisinin Hürmüz Boğazı’nı sorunsuz şekilde geçtiğini açıkladı.
Seul (SANA) – Güney Kore Okyanuslar ve Balıkçılık Bakanlığı, bugün pazartesi yaptığı açıklamada, ABD ile İran arasında sağlanan anlaşmanın ardından iki Güney Kore gemisinin Hürmüz Boğazı‘nı geçtiğini duyurdu.
Yonhap Haber Ajansının aktardığına göre bakanlık, Güney Koreli denizcilik şirketleri tarafından işletilen söz konusu gemilerin, boğaz bölgesinde bir süre bekledikten sonra seyrüseferlerine normal şekilde devam ettiğini bildirdi.
Açıklamada, gemilerde Güney Kore vatandaşı mürettebatın bulunmadığı ve nihai varış noktalarının da Güney Kore olmadığı belirtildi.
Bakanlık, geçişlerin ABD ile İran arasında varılan anlaşma kapsamında gerçekleştiğini ve söz konusu anlaşmanın ticari gemilerin Hürmüz Boğazı’ndan 60 gün süreyle geçişine yönelik geçici kolaylıklar içerdiğini kaydetti.
Güney Kore verilerine göre, boğazda mahsur kalan Güney Kore gemilerinin sayısı 26’dan 22’ye geriledi.
Ayrıca bölgede mahsur kalan denizci sayısının da azalarak 135’e düştüğü belirtildi. Bunların 102’sinin Güney Kore gemilerinde, 33’ünün ise yabancı gemilerde görev yaptığı ifade edildi.
Ö.E / R.Y