Japonya, ABD-İran geriliminin tırmanmasını önlemeyi ve Hürmüz Boğazı’nda güvenli seyri öncelik haline getirmeyi hedefliyor.
Tokyo (SANA) – Japonya, ABD ile İran arasındaki gerilimin tırmanmamasını umut ettiğini belirterek, Hürmüz Boğazı’nda seyir güvenliğinin sağlanmasının ve küresel enerji arzının istikrarının korunmasının önemine dikkat çekti.
Reuters ajansının aktardığına göre, Japonya Kabine Baş Sekreteri Kihara Minoru, Perşembe günü düzenlediği basın toplantısında, “Hürmüz Boğazı’nda serbest ve güvenli seyrin sağlanması, enerji arzının istikrarı açısından acil bir ihtiyaçtır” dedi. Kihara, Japonya’nın ABD ile İran arasında mümkün olan en kısa sürede bir anlaşmaya varılması için diplomatik çabalarını sürdüreceğini ifade etti.
Kihara, Tokyo’nun taraflar arasındaki son gelişmeleri endişeyle izlediğini ve olası yeni bir tırmanmanın deniz yolları güvenliği ile küresel enerji piyasaları üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini vurguladı.
Japonya’nın bu tutumu, enerji ihtiyacının büyük kısmını Orta Doğu’dan karşılamasına dayanıyor. Bölge, ABD-İsrail-İran savaşına bağlı olarak artan gerilimler ve uluslararası uyarılar ışığında, olası bir çatışmanın küresel ticaret ve petrol arzı üzerindeki etkileri açısından kritik bir dönemde bulunuyor.
Ö.E/Y.H