İngiltere, G7 ülkeleri arasında bir ilke imza atarak Körfez İşbirliği Konseyi ile ticaret anlaşması imzaladı; bu hamlenin İngiliz ekonomisine büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Londra (SANA) – İngiltere, Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ile bir ticaret ve ekonomi anlaşması imzaladığını duyurdu. Söz konusu anlaşmanın, KİK ile G7 ülkelerinden biri arasında imzalanan ilk anlaşma olduğu belirtildi.
Agence France-Presse’in (AFP) aktardığına göre, İngiltere Ticaret Bakanı Peter Kyle, anlaşmaya ilişkin değerlendirmesinde, “Bu anlaşma, artan istikrarsızlık döneminde net bir güven sinyali veriyor” ifadesini kullandı. Kyle, İngiltere’nin, Körfez İşbirliği Konseyi ile bu tür bir anlaşma yapan ilk G7 ülkesi olduğuna dikkati çekti.
İngiliz ekonomisine katkı sağlayacak
İngiltere Başbakanı Keir Starmer da anlaşmayı övgüyle karşılayarak, bunun “İngiliz şirketleri ve çalışanları için harika bir kazanım” olduğunu kaydetti.
Anlaşmanın yürürlüğe girmesiyle birlikte, İngiltere’nin Körfez ülkelerine ihraç ettiği mallara uygulanan yaklaşık 580 milyon sterlin tutarındaki gümrük vergisi kaldırılacak. Bu düzenlemeyle, İngiltere’nin toplam ihracatının yarısından fazlası, söz konusu ülkelerin pazarlarına gümrüksüz erişim imkanına kavuşacak.
Y.K/Y.H