Belgelerle.. İngiltere Savaşın Başlangıcından Beri Suriye’ye Karşı Medya Dezenformasypn Hamlesinin Önderliğini Böyle Yürüttü

LONDRA – İngiliz haber sitesi “Kanarya” 2016’da İngiltere ve medyasının Suriye’deki teröristlerin imajını cilalamak ve onları “ılımlı bir muhalefet” olarak kamuoyuna sunması, ABD ve İngiltere liderliğindeki sömürgeci Batı’nın Suriye’ye yönelik terörist savaşına liderlik etme ve ona karşı yanlış bilgi verme yöntemlerini uygulamadaki birkaç yönteminden bahsetmekten başka bir şey değildir.

İngiliz yazar Mark Curtis tarafından “Orta Doğu Eye” sitesi tarafından yayınlanan bir makalede ortaya konan yeni belgeler, İngiltere’nin 2012’nin başında Suriye’ye karşı gizli operasyonlara başladığını, yani terörist savaşın başlangıcından bu yana İngiltere’nin ” Ilımlı Muhalefet” adı altında ABD ve Suudi rejimi ile işbirliği içinde uzun yıllara dayanan bir süreç içinde teröristlere silah sevkiyatı yapmaya ve onları adı altında organize etmeye başladığını ortaya çıkardı.

İngiliz “Daily Telegraph” gazetesi birkaç yıl önce İngiltere’nin Suriye’de teröristleri “ılımlı muhalefet” adı altında eğitmek için asker ve kuvvet gönderdiğini belirtmiş, İngiltere’nin bunları dört ülkede (Türkiye, Katar, Ürdün ve Suudi Arabistan) eğitmeye çalıştığını belirterek, 85 İngiliz askerinin bu eğitim görevini gerçekleştirdiğine işaret etmişti.

Curtis, “Midle East Eye” Web sitesinde çalışan araştırmacı gazeteci Ian Cobain tarafından elde edilen ve yeni keşfedilen belgelerin, 2018 yılına kadar Suriye’ye karşı savaşın ilk yıllarında İngiltere’nin Suriye hükümetinin imajını lekelemek için çalıştığına dikkat çekerek, yeni keşfedilen belgelerin, İngiliz “gizli operasyonlarının”, düşman bir İttifak’ın istediği şeye göre Suriye savaşının uluslararası kamuoyunun “algılarını” şekillendirmesine nasıl yardımcı olduğunu gösterdiği gibi, İngiltere, terörist örgütlerinin ofislerini etkili bir şekilde yönetti ve aynı zamanda Suriyelilere ve İngiliz halkına yönelik yanıltıcı propaganda malzemeleri üretti.

Belgeler, 2012’de başlayan İngiltere tarafından yürütülen ve “propaganda” programlarının ayrıntılarını vurgulayarak, İngiltere’de Suriye’deki sahte savaşa ilişkin yanıltıcı algılar oluşturmak için ülke çapında “muhabirler” olarak adlandırılan bir ağın oluşturulmasını içeriyor. Teşvik etmeye çalıştığı fikri, Suriye savaşında küçük bir rol oynadığı ya da herhangi bir rol oynamadığı, kanıtlar ve gerçekler, Suriyelilere karşı suç işleyen terörist gruplar olduğunu kanıtlarken “ılımlı muhalefet” dediği grupları desteklediğidir.

“Kanarya” sitesi 2016 yılında şöyle dedi: Dünyadaki en utanç verici batı raporlarında Suriye hakkında son zamanlarda İngiliz televizyonundaki dördüncü kanalın, kaçırıldıktan sonra 12 yaşındaki Abdullah İsa’yı acımasızca öldüren “Nureddin el Zenki” terör örgütünün, Halep’teki bilinen çocukların katillerinin imajını cilalamak için olumlu bir medya kapsama alanı sağladığı belirtildi.

Belgeler “İngiliz gizli eylemi”nin Suriye’ye karşı savaşa katkıda bulunduğunu, onu beslediğini ve uzattığını belirterek, 2016 yılında Guardian gazetesi tarafından denetlenen ve biri terörist “İslam Ordusu” (Ceyşül İslam) hizasına yönlendirilen İngiltere’nin yürüttüğü propaganda kampanyasına atıfta bulunarak, Şam kırsalında konuşlandırılan ve Suudi rejimi tarafından finanse edilen yaklaşık 50 terörist grubu içeren bir grup, bir başka belge de İngiltere’nin Suriyeliler ve hükümetleri arasında çatlaklar yaratmak için dezenformasyonlu medya eylemlerinin arkasındaki hedefini ortaya çıkardı.

Belgeler, İngiltere’nin, terörist gruplara medya desteği sağlamak ve Suriye devletinin imajını zedelemek için, İngiltere ve ABD tarafından finanse edilen İngiliz hükümet yüklenicileri tarafından oluşturulan ve çocuklar için televizyon klipleri, radyo programları, sosyal medya klipleri, posterler, dergiler ve hatta çizgi romanlar üretmekle görevlendirildiği, İstanbul ve Amman’daki ofislerden yanıltıcı reklam programları üzerine gazetecileri işe aldığını gösterdi.

Belgeler, sadece 2015-2016 yılları arasında “9,6 milyon ingiliz pound” bütçeyle, sonraki yıllarda daha fazla kaynak ayırarak, yanıltıcı reklam programlarının Savunma Bakanlığı ve İngiliz Askeri İstihbarat memurları tarafından yürütüldüğünü, “Operasyon Folute” kod adını verdiğini, İngiliz Ulusal Güvenlik Konseyi tarafından yönetildiğini ve İngiltere’deki en yüksek politika yapıcı organ olduğunu belirtti.

Belgeler, Suriye’deki olayları ele alırken İngiliz programlarının medya üretimi ve yanlış bilgilendirmedeki rolünü ortaya çıkararak, kampanyadan sorumlu olanların materyali, onu destekleyen medya ofislerine dağıtıldığını ve bu materyaller arasında “Sky News, El Arabiyye, BBC ve Al Jazeera” da dahil olmak üzere terör örgütlerinin medya kolunu oluşturan yabancı ve Arap kanallarına verilen video klipler olduğuna dikkat çekti.

Check Also

Bakanlar Kurulu Başkanlığı: 99 Şehit Asker Ailesinin Görevlendirilmesi İçin Yeni Listeler

ŞAM – Bakanlar Kurulu Başkanlığında şehit ailelerini “eş ve oğul” görevlendirme karar komitesi bugün, Komitenin …