ŞAM (SANA) – Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin 15 üye ülkesinin temsilcileri, konseyin 1945’teki kuruluşundan bu yana Suriye’ye ilk ziyaretlerini bugün gerçekleştiriyor.
Ziyaret, devrik rejimden kurtuluş ve Suriye halkının devrim zaferinin yıl dönümüyle aynı zamana denk gelirken, uluslararası toplumun “yeni Suriye”ye verdiği desteğin ve yeniden inşa, egemenlik ile istikrarın güçlendirilmesi süreçlerine katkı iradesinin önemli bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Sabah saatlerinde üye ülkelerin temsilcileri Lübnan-Suriye sınırındaki Cdeyde Yabus kapısına ulaştı. Heyet buradan, devrik rejimin bombardımanları sonucu büyük yıkım yaşayan Cobar Mahallesi’ne geçerek bölgede oluşan tahribatı yerinde inceledi. Ardından Şam’ın Eski Şehir bölgesindeki bazı tarihi mekânlar ziyaret edildi, Bab Tuma’da yer alan Beyt El-Vali Oteli ile Emevi Camii de bu tur kapsamında incelenen yerler arasında yer aldı. Heyete, Suriye’nin BM Daimi Temsilcisi İbrahim Olabi ve BM Suriye Özel Temsilci Yardımcısı Necat Rüşdi eşlik etti. Heyet daha sonra Cumhurbaşkanı Ahmed El-şaranın kabulü için Halk Sarayı’na geçti.
Suriye Arap Cumhuriyeti’ne ilişkin konularda 14 yıl sonra ilk kez konsey içinde oluşan mutabakatı yansıtan ziyaret, Suriyeli yetkililerle görüşmeleri, Suriye sivil toplumundan temsilcilerle temasları ve sahil ile Süveyda’daki olaylara ilişkin araştırma komiteleriyle toplantıları da içeriyor. Heyetin ayrıca BM Suriye Özel Temsilci Yardımcısı Necat Rüşdi ile de bir araya gelmesi planlanıyor.