ŞAM (SANA) – Suriye İçişleri Bakanlığı Rehabilitasyon ve Eğitim Dairesi Başkanı Dr. Hüseyin Salman, Türkiye İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü heyetiyle bir araya geldi. Görüşmeye, Türkiye Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Tümgeneral Gökhan Demirtola başkanlık etti.
Bakanlığın Telegram kanalı üzerinden yapılan açıklamaya göre, Şam’da gerçekleştirilen Görüşmede, taraflar mevcut eğitim programlarını gözden geçirdi ve eğitici yetiştirme mekanizmaları ile deneyim paylaşımı üzerinde durdu.
Görüşmede, güvenlik uzmanlıklarında koordinasyonun artırılması gerektiği vurgulandı. Bu adımların, güvenlik personelinin verimliliğini artırmayı ve mesleki hazırlık düzeyini yükseltmeyi hedeflediği ifade edildi.
Görüşmede ayrıca, mevcut kurumsal ilişkilerin geliştirilmesi ve eğitim alanındaki iletişim kanallarının etkinleştirilmesi gerektiği belirtildi. Bakanlık, eğitim sistemini modern standartlar ve stratejik ortaklıklar doğrultusunda geliştirmeyi amaçladığını açıkladı.
Bu görüşmenin, Türkiye İçişleri Bakanlığı ile işbirliğini güçlendirmeye yönelik olduğu ve Suriye güvenlik kadrolarının kapasite ve etkinliğini artırmaya yönelik uzmanlaşmış eğitim programlarının geliştirilmesinin hedeflendiği kaydedildi.
R.H/R.Y


