MÜNİH (SANA) – ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Münih Güvenlik Konferansı kapsamında Suriye Dışişleri Bakanı Esad Hasan El-Şeybani ile bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede, Suriye’nin istikrarı, terörle mücadele ve SDG’nin devlet kurumlarına entegrasyonu konuları ele alındı.
ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcü Yardımcısı Tommy Pigott tarafından yapılan açıklamaya göre Rubio, Washington’ın tüm vatandaşlarının haklarını koruyan, komşularıyla barış içinde yaşayan, istikrarlı ve barışçıl bir Suriye’ye yönelik desteğini yineledi.
Terörle mücadelede tam iş birliği vurgusu
Görüşmede Rubio, Suriye hükümetinin terör örgütü DEAŞ’ı kalıcı olarak yenilgiye uğratmak amacıyla ABD ve uluslararası koalisyonla tam iş birliği yapma taahhüdünü memnuniyetle karşıladıklarını belirtti. Bakan Rubio ayrıca, taraflar arasında varılan ateşkes anlaşmasının sahada tam olarak uygulanması, SDG’nin Suriye devlet kurumlarına entegrasyonuna ilişkin anlaşmanın hayata geçirilmesi ve tüm Suriyelilerin haklarına tam saygı gösterilerek güvenliklerinin garanti altına alınması gibi kritik noktaların altını çizdi.
Görüşmeye SDG Komutanı Abdi de katıldı
Sözcü Yardımcısı Pigott, Bakanlar El-Şeybani ve Rubio arasındaki resmi temaslara SDG Komutanı Mazlum Abdi’nin de katılım sağladığını bildirdi.
Suriye heyetinden “egemenlik” mesajı
Suriye Dışişleri Bakanı El-Şeybani başkanlığındaki heyet, görüşme sırasında bölgesel ve yerel gelişmelere dair Suriye’nin perspektifini aktardı. Suriye tarafı, ülkenin birliği, egemenliği ve toprak bütünlüğünün korunması konusundaki kararlılığını vurguladı.
ABD tarafı ise Suriye hükümetinin DEAŞ ile mücadele çabalarını desteklediklerini ve SDG ile varılan yeni entegrasyon anlaşmasının arkasında olduklarını teyit etti.
T.K/ İ.K